Pioneer VSX-921-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-921-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Jaap 21-01-2018

Slechte garantie

Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Helaas erg teleurgesteld in dit product. 5 jaar geleden gekocht en sindsdien is 4 maal de rechter uitgang ermee opgehouden. 2 maal viel het probleem nog binnen de garantie. Dan werd het opgestuurd en kreeg ik hem weer terug met de melding dat er niets mee mis was. Dan werkte de rechter box inderdaad weer om na 3 maanden er toch weer mee te stoppen. De 3e keer buiten garantie moest ik de reparatie zelf betalen en kreeg ik dit keer te horen dat er inderdaad iets mis was en vervangen moest worden. En nu weer net buiten de reparatiegarantie valt weer de rechterkant uit. Om moedeloos van te worden.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• duurzaamheid/kwaliteit
  • bediening ingewikkeld

nielsepiels76 01-03-2013
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Inmiddels heb ik deze VSX-921 al een behoorlijke tijd in bezit. In eerste instantie alle andere audio en video apparatuur aangesloten op de VSX-921. Dit werkt prima, al is het gebruiksgemak niet geweldig. Geluid en beeld is prima. Voor het geluid heb ik er nu 2 Wharfedale Daimond 10.1 boxen op aangesloten.

Ik heb de WII wel weer direct op de TV aangesloten. De vertraging tussen de interactie van de controller en het beeld en geluid is niet goed. Er zit namelijk een behoorlijke vertraging tussen de beweging en het beeld en geluid.

Airplay werkt goed. Ik heb de reciever via LAN aangesloten op mijn netwerk.

Al met al kwalitatief een prima reciever voor een prima prijs. Het gebruiksgemak mag wel verbeterd worden.

DennisS1972 06-02-2013
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Uitstekende receiver met super geluidskwaliteit. Bij mij aangesloten op de Theater 500 set van Teufel. Muziek is weergeloos en bij films is het ook fantastisch. Omdat er zo veel aansluitmogelijkheden zijn is het wel even puzzelen, maar heb je het eenmaal op de rit, dan werkt het prima. Bij mij aangesloten op het interne netwerk, speel muziek af via iPad en iPhone via Airplay. Soms wat haperingen, maar weet niet waar dat aan ligt, aan het netwerk of aan de Pioneer. De netwerkspeler is wat beperkt in gebruik, hier komt binnenkort een andere speler voor.

Sean1971 07-05-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Een super eenvoudig versterker om aan te sluiten. Daarna was ik verbaast over het geluidskwaliteit via een paar oude speakers. Voor mij was het ook eenvoudig te bedienen met heel veel mogelijkheden die ik niet eens zal gaan gebruiken, maar leuk voor de heb.

Patrick909 13-04-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Wat een top versterker is dit, en dat voor 359 euro!!
Ik heb er een Harman Kardon 5.1 setje aanhangen, en dat klinkt echt hemels.

Na het lezen van diverse testen heb ik besloten om deze te kopen, laboratorium testen zijn objectief, iedereen heeft een andere smaak.
Dus met informatie van...dat klinkt echt super kan ik nooit zo veel.

Zeer zeker een aanrader.

bv:

erwinjesse 29-01-2015

Als ik mag vragen welke set van harman kardon heeft u er op aangesloten gr erwin

eleemr 20-02-2012
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Omdat ik het luisteren naar muziek via mijn oude surroundset erg vond tegenvallen, was ik opzoek gegaan naar een nieuwe versterker en 2 front-speakers voor een redelijke prijs. Uiteindelijk ben ik bij de vsx-921 uitgekomen samen met de Heco Victa 301 als frontspeakers.

Ik heb deze set nu een aantal maanden in mijn bezit en ben er erg tevreden mee. Bij het luisteren naar muziek stel ik de versterker in op stereo. Ik moet zeggen dat dit een verademing is t.o.v. mijn oude set. Ook bij het kijken naar films in de surround-mode, geven de speakers en de versterker zeer goed geluid. Als overige surround speakers (fronts, rear en sub) gebruik ik nog wel de sateliet speakers en sub van mijn oude pioneer set. De versterker zorgt er ook voor dat mijn oude sateliet-speakers veel beter geluid leveren dan voorheen.

In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook nog wel een keer een volledig nieuwe 5.1 luidsprekerset kopen van één (goed) merk kopen en aansluiten op de vsx-921, maar dat vond ik voor nu te prijzig.

Het instellen van de receiver is een klus op zich. Ik moet zeggen dat dit niet altijd even gemakkelijk gaat en dat de handleiding ook niet altijd even duidelijk is. Als de versterker eenmaal goed is ingesteld, is het bedienen wel vrij eenvoudig. Ook het gebruiken van overige functies als streamen via dlna en het gebruik van de iControl app werkt ook goed en eenvoudig.

Kortom: Een zeer goed versterker voor een mooie prijs.

janneman12 29-12-2011

de pioneer vsx-921 is voor mij een waardige reciever
er zijn wel wat dingen veranderd in de tijd mijn oude pioneer vsx839 (gewicht 18kg)tegenover 9.8 kg nu
toch vind ik het geluid beter en heb je leuke opties
av control app super leuk en handig de duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen maar mijn andere reciever 11 jaar meegedaan en nu iemand anders een plezier mee gedaan!kortom een goede recievervoor een meer dan schappelijke prijs

hdvhdv 23-12-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Vandaag VSX-921 binnen gekregen. Even AV navigator geïnstalleerd op de Ipad, en je wordt stapsgewijs door de installatie geleid. Boxen, wat oudere DVD speler via RGB, Media player en Apple TV via HDMI kabel (geen audio kabels meer nodig) aangesloten zonder probleem. Automatisch instellen van speakers via MCACC gaat prima. Ik had al iControlAV2 geïnstalleerd en dat werkt ook prima. Afspelen van muziek via Airplay zonder probleem. Heel helder geluid.

Mijn vorige versterker was een VSX-859 RDS, 11 jaar geleden gekocht voor veel meer geld. De VSX-921 is minstens zo goed.

EvdH78 13-12-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

De 921 heeft echt nieuw leven in mijn oude mission 760i boxen geblazen. Het geluid klinkt goed. Hoewel de 921 gemaakt is voor Apple producten heeft het niet de 'plug&play' die je van Apple gewend bent. Handleiding is omslachtig en om een of andere reden had ik geen beeld op de tv totdat ik het geluidsysteem had ingesteld. Dit wordt nergens in de handleiding aangegeven. Wat ik ook een nadeel vind is dat er een aparte accessoire gekocht moet worden om de receiver draadloos op een LAN aan te sluiten. Dan pas werkt de AirPlay ook pas. Ook snap ik niet dat de iPod-aansluiting aan de voorkant zit, dit ziet er niet uit. Ongeacht deze nadelen, vind ik het gezien de prijs een veelzijdige reciever met een goed geluid.

DigitalD 16-12-2011

Beste EvdH78,

Kleine correctie op je review: je hebt geen Pioneer draadloze LAN adapter nodig om AirPlay te kunnen gebruiken. Ik heb de VSX-921 bedraad op mijn netwerk aangesloten. Ik heb uiteraard wel wireless LAN in huis (net als jij). AirPlay werkt gewoon en is een fantastische feature!

Wat ik mis is een gebruiksvriendelijke app op mijn iPad om internetradiozender's op de Pioneer te kunnen zoeken en selecteren. Het kan wel met de Pioneer iControlAV2 app, maar dit is niet gebruiksvriendelijk voor internetradio. Uiteraard zijn er tal van prachtige internetradio apps voor de iPad die je middels AirPlay zou kunnen gebruiken, maar dat kost veel batterijpower op de iPad. Je hebt de radio vaak uren aan staan, dus het is onzin om dit te streamen aangezien deze receiver internetradio aan boord heeft. Tijd voor iControlAV3?

Rodg1975 24-11-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Ik heb de Pioneer VSX-921 aangeschaft in combinatie met KEF T301 speakers en wat een heerlijke combinatie! De installatie was erg simpel, het aansluiten op het netwerk ging soepel en de versterker herkent makkelijk mijn iPhone 4 en mn iPad. Het enige probleem wat ik soms heb is dat de muziek opeens stopt met streamen en dat is dus niets meer hoor, heeft iemand anders hier ook last van? Volgens mij ligt dat aan mn router, ik moet op mn iPhone ook mn WiFi regelmatig opnieuw aanmelden. Maar ik ben zeer tevreden met de versterker en het geluid.

DigitalD 16-12-2011

Hoi Rodg1975,

Ik zie nu pas dat je ook een vraag had gepost bij mijn review, sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Hickups bij het streamen via airplay vanaf mijn ipod of ipad heb ik ook weleens. Opvallend is dat het vaak gebeurd met de ipod touch en dat het bijna nooit gebeurd met de ipad. Het lijkt wel of de ipad een stabielere wireless LAN verbinding heeft. Wanneer ik internetradiozenders stream direct op de Pioneer (via iControlAV2 kies ik een radiozender onder HMG) heb ik geen problemen met onderbrekingen. Wanneer ik muziek stream (mp3 of Apple lossless) vanaf mijn vaste computer (iMac) naar de Pioneer heb ik ook een stabiele muziekverbinding. Alleen de app die ik gebruik (Apple Remote) is onstabiel. Met andere woorden, ik moet continue opnieuw mijn bibliotheek zoeken (kost tijd) en dat is niet fijn qua navigatie. Voor de rest ben ik nog steeds supertevreden met dit apparaat.

Gerard101 10-03-2012

Mijn indruk is dat Airplay soms wordt onderbroken door de screensaver van Mac of iPad.

the name is neo 22-11-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

ik heb de reciever gekocht in samenwerking met een compleet kef c serie audio systeem en moet zeggen WOOOW wat een geluid wat een gebruiksgemak.

ik las dat iemand problemen had met omschakelen
ik heb hier absoluut geen problemen mee werkt perfect met zowel
-afstandbediening
-iphone 4
-iphone 3gs
-ipad 2

de mogelijkheden zijn eindeloos de biamp mogelijkheid waardeer ik erg met mijn 5.1 systeem.
het design vind ik erg mooi en past goed bij mijn BD-51FD die hij probleemloos zelf herkende en in de afstandbediening opnam.
ik ben zeer te spreken en kan hem ook echt aanraden

Appiiee 27-11-2011

vraag: Kun je via de apple remote app (muziek op pc) het volume van de versterker regelen? En werkt dit ook/wel via airplay?

frans543 02-11-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

We hebben de receiver 3 dagen in huis gehad.
Pro:
* nieuw leven voor oude boxen en geluid knalt eruit waren er blij daarmee. Beter dan "Denon AVR-1912"
* deze reciever richt zicht op zowel laag, midden als hoge tonen wat wij erg warm en prettig geluid vinden dat deed de "Denon AVR-1912" niet die richt zich voornamelijk midden tonen
* airplay werk super
* dlna werk super icm android (2player nework music player) stream je de muziek van je mobiel via je nas naar je receiver
* automatisch afstemmen van boxen via microfoon werkt goed.
Con:
* het schakelen tussen setopbox, tv en bd gaat niet goed. Wanneer je schakelt tussen de apparaten gaat het soms goed, maar heel vaak hoor en zie je niets. We hebben alles geprobeerd ARC uit. andere hdmi kabel niets help. Daarom hebben we heb terug gebracht. We kijken nu naar een andere receiver.
* afstand bediening heeft teveel knoppen en veel shift functies
* cd-rom heb je niet nodig waardeloos
* een internet radio zender als favoriet opslaan erg ingewikkeld

Conclusie: goed geluid, veel problemen tussen schakelen van apparaten

SalimRMAF 22-09-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Een aantal jaartjes geleden had ik de Pioneer VSX-919; dat was een erg degelijke receiver, met een mooi helder frontpanel display, en met leuke Blauwe LED's, waaronder op de aan of Uitknop. Omdat ik internetradio wilde ging ik naar de VSX-920; die had internetradio en dat werkte gewoon goed. Via een webinterface kon je stations toevoegen. De 920 had echter een "goedkoper" frontpanel, zonder blauwe aan/uitknop LED, en de display was ineens een stuk "Doffer". Qua mogelijkheden is er wel wat bijgekomen, maar alleen voor de Appleaars onder ons. Ik heb geen iPod o.i.d. dus ik heb daar niets aan.

Met de 921 is alles onder de schop genomen:
Geen snelle menuknopjes meer zoals je die bij de 920 had; ook geen webradio interface. Nu moet ik 2 minuten zoeken voordat ik een radiostation kan selecteren, i.p.v. de 10 seconden met de 920. De 921 heeft helemaal geen Blauwe LED's meer aan de frontpanel, wat erg jammer is.

De Vormgeving is er dus op achteruit gegaan.

Qua mogelijkheden is het er ook niet beter op geworden: Pioneer heeft ineens besloten dat de 921 GEEN WMA9 PRO en AAC audiodecoders aan boord heeft! Daardoor heb ik een stuk minder aan mijn Xbox360 en films...

Na 3 generaties zitten er nog steeds "maar" 4 HDMI ingangen op, erg jammer. 100 euro per HDMI ingang. De Midnight Mode hebben ze eruit gehaald.

Ben erg teleurgesteld, vooral voor 400 euro. Lijkt alsof Pioneer steeds meer aan het bezuinigen is. Ik ga denk ik maar voor de Yamaha 671 o.i.d.

Gr, SalimRMAF

Mierk11 26-10-2011

Waarom koop jij ongeveer elk jaar een nieuwe reciever?

WillemF 09-12-2011

Kwam je al tegen op de site Tweakers.net en heb daar ook je bevindingen gelezen. Het is erg jammer dat het steeds kariger wordt maar aan de andere kant krijg je er weer wat voor terug. Misschien moet je toch de wat hogere klasse van Pioneer aanschaffen. Ik zit zelf te denken aan de VSX 2021 of de LX 55.Daar zit denk ik wél alles nog op wat je hebben wilt. Heb nu nog een dure receiver van JVC de RX-DP20V uit 2003. Die heeft me 2000 euries gekost maar het mist HDMI, USB en een netwerk aansluiting. Verder is het een klasse apparaat. Ik lees je wel weer ergens anders en wens je veel plezier toe met je receiver.

DigitalD 27-08-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Jammer van de plastic behuizing en zeker die 2 holle gammele plastic draaiknoppen doen afbreuk aan deze kwalitatief zeer goede receiver. Ik heb 'm gekocht op de uitgebreide digitale mogelijkheden. Ik had niet verwacht dat de geluidskwaliteif van mijn vloerstaande Hepta Spring luidsprekers er zo op vooruit zou gaan. Waarschijnlijk door het hogere vermogen, ik had hiervoor een 20 jaar oude 2 x 70 watt Denon versterker aan mij speakers hangen. De Pioneer geeft mijn luidsprekers een tweede leven! Wat absoluut tof is, is de vergaande Apple ipod/ipad/iphone integratie. Ik kan op mijn bank met de ipad de versterker instellen en bedienen, internetradio zenders kiezen en mijn collectie digitale muziek (mp3 en lossless) op het netwerk benaderen en afspelen. Maar ook mp3 bestanden van mijn ipad naar de versterker streamen via airplay. En ook muziek streamen via ipad apps als 3 voor 12 luisterpaal, MusicTandem of Youtube. En het mooiste is dat de geluidskwaliteit (mits het bronbestand goed is natuurlijk) via airplay uitstekend is! Dat had ik nooit verwacht! Kortom, ben je een nieuwsgierige muziekliefhebber en heb je een iPad in huis, er gaat een wereld voor je open!

Film (beeld en geluid) werkt allemaal prima natuurlijk, alle hedendaagse formats worden ondersteund. Aanrader dus wat mij betreft!

Rodg1975 02-11-2011

Kun je de muziek direct naar je versterker streamen of is er nog een additionele ontvanger op de versterker nodig? Ik overweeg namelijk dit weekend deze versterker of de 1012 aan te schaffen. Is de versterker voor een "leek" makkelijk te installeren. Ik lees hier ook een bericht dat het schakelen tussen de bronnen niet goed werkt, hoe is jouw ervaring daarin?

kris Sondervorst 21-07-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Na enkele dagen proberen en vooral de beste instellingen maken ben ik zéér tevreden over deze receiver.
De bijgeleverde cd met handleiding is vrij omslachtig om door te nemen maar goed...
Een quick start (papieren) hanleiding zorgt gelukkig voor de eerste basisinstellingen.
Geluid is van zéér goede kwaliteit alsook de ingebouwde videoconverter naar HDMI
Toestel maakt van elk analoog ingangssignaal tot 1080P resolutie zonder vervelende bijwerkingen.
Audio delay kan op automatisch dus daar ook geen gedoe om de juiste vertragingstijd vinden.
4 hdmi inputs en 1 uitgang blijkt meer dan voldoende in mijn setup.
Stereo weergave is van goede kwaliteit bij cd en zelfs de platenspeler. Let wel; deze heeft geen phono ingang. Je hebt dus een Pre-amp of line out voor je platendraaier nodig.
Ingangsbronnen kunnen op eenvoudige wijze een andere naam krijgen wat erg handig is om alle toestellen makkelijk te selecteren.
150w bij 6ohm blijkt meer dan voldoende en van vervorming merk ik niks.
Om alles uiteindelijk netjes ingesteld te krijgen neem je best wel de tijd. lijkt wel oneindig als je van een "oudere" receiver zonder hdmi komt.
hdmi control werkt gelukkig zonder HDCP problemen.

Minpuntje is misschien de wat plastic look van tegenwoordig. Helaas is de tijd van alu afwerking ver te zoeken bij dit soort toestellen.

Al bij al een prachtige receiver met oneindig veel mogelijkheden in deze prijscategorie.
Duurzaamheid zal de toekomst uitwijzen...
Pioneer kennende zal dat geen probleem zijn

KooTjoo 24-06-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-921-K

Heb deze receiver nu sinds 1 week. Was op zoek naar een betaalbare receiver met ondersteuning voor Apple Airplay. Tot nu toe alleen maar lof voor deze receiver. Lekker vanaf de bank via mijn iPad en Homesharing mijn complete muziekbibliotheek (op mijn PC) benaderen en streamen naar de VSX-921. Heb deze receiver in combinatie met de JBL SCS 200.5. Een complete set voor nog geen € 600,-. Het aansluiten en afregelen was zeer eenvoudig. Het geluid is super (ben echter geen "audiofiel").

Kortom een aanrader voor een compleet betaalbaar systeem met ondersteuning voor Apple Airplay